מכירה את זה שכולם מתפקדים, אבל אף אחד לא באמת נושם? שעל פני השטח הכל בסדר אבל מתחת מצטברים מרמור, שחיקה, ויכוחים קטנים שגדלים? שהעבודה נעשית על אוטומט, בלי ברק בעיניים, בלי להבין למה, בלי תחושת מטרה משותפת? ואז, שוב איחור, שוב ימי מחלה, שוב משבר קטן שמתגלגל לחוסר תפקוד גדול…הכל מונח על כתפיהם של אנשים טובים ומסורים, רק.. עייפים.
הסדנאות שלי לא באות "לרענן" הן באות לתת מילים וכלים בדיוק במקום שבו הלחצים מנהלים את הארגון, האוטומטים שולטים והתקשורת, אם קיימת, היא בעיקר מתוחה. בסדנאות חוויותיות, מהנות ומדויקות לפי הצורך הארגוני ניצור יחד שפה חדשה, שמחזיקה גם בזמנים של עומס, שינוי או משבר. כי כשנותנים לאנשים מקום-הארגון כולו צומח.
סדנאות לארגונים | כלים לפיתוח חוסן אישי וארגוני, ניהול לחצים, הפחתת סטרס ושיפור תקשורת.
הסדנאות נבנות בהתאמה לצרכי הארגון וכוללות תרגול חווייתי, ידע פרקטי וכלים יישומיים לחיים עצמם.
מלי חג'ג' – יועצת ארגונית, מפתחת שיטת פנימ"ה – מלווה ארגונים בתהליכים שמורידים סטרס מבלי להוריד הילוך.
פיתוח חוסן בארגון מתחיל מהאנשים – ואלה שמרגישים, גם מתפקדים טוב יותר.
#ניהול_לחצים #פיתוח_חוסן #סדנאות_לארגונים #תקשורת_בין_אישית #שחיקה_בארגונים #stress_management #resilience_in_organizations
אז מה מחכה לכם בסדנה?
תכל'ס.
לא עוד מצגת מעייפת, אלא מרחב פתוח, חי ונושם שמשנה מציאות. הסדנאות נבנות בדיוק לפי מה שקורה אצלכם (ולפעמים חשוב יותר הוא מה שלא קורה…) הן חווייתיות, רגשיות במידה מדויקות ופרקטיות ברמה שמאפשרת לאנשים לצאת עם כלי לפעולה מידית. כל אחת מהן נולדה מתוך מפגש אמיתי עם לחץ, עומס ומתח מצטבר ועברה את מבחן המציאות בארגונים. הנה טעימה מסדנאות שמייצרות שינוי אמיתי:
מנהלות את הלחץ
מה קורה כשהלחץ מנהל את המנהלת במקום שהמנהלת תנהל את הלחץ? הסגנה מלמדת לזהות את הטריגרים, לפרק עומסים ולחזור לפעולה רגועה ומדויקת.
במהלכה מקבלות המשתתפות כלים מידיים לניהול לחצים וחזרה לנוכחות מלאה גם כשמסביב סוער. וכך הארגון זוכה לצוותים רגועים יותר, אפקטיביים יותר, שעושים פחות טעויות הנובעות מעומס ומצליחים לקבל החלטות שקולות גם בתקופות עמוסות.
במפגש מתבצעת הדגמה של ביופידבק המראה באופן מדעי כיצד הסטרס משפיע על הגוף ואיך בשלושה צעדים פשוטים ליישום מיידי ניתן לווסת אותו.
ממעגל הדאגה למעגל ההשפעה
יש את מה שמטריד אותנו ויש את מה שבידיים שלנו. הפער בין השניים קובע כמה אנרגיה תישאר לנו כדי לנשום. הסדנה מחברת צוותים למקום של השפעה אישית. בסופה הצוותים יקבלו כלים ל:
מעבר מניהול תגובות לניהול תוצאות
התמקדות במשימות ש"מזיזות את המחט" ולא רק שואבות אנרגיה.
שיפור אפקטיביות ותקשורת פנים ארגונית.
.
מצמיחים תקווה
איך מחזיקים תקווה כשנראה שהכול נתקע? איך עוזרים לעצמנו ולמי שסביבנו לראות שיש עוד דרך, גם כשקשה? בסדנת מצמיחים תקווה נצא למסע חווייתי ומשמעותי שמחבר בין התנסות, שיח פתוח ותיאוריה עדכנית. יחד נגלה איך להפוך טעויות להזדמנויות, איך להדליק מחדש מוטיבציה ואיך להצמיח חוסן אישי וצוותי שיישאר איתנו הרבה אחרי שהסדנה תסתיים.
לרקוד על שתי חתונות ולהנות!
הורות וקריירה בדרך שלא מחייבת לוותר
הסדנה מפרקת את המיתוס שאי אפשר גם וגם. באמצעות מודלים פשוטים וכלים יומיומיים הנשים לומדות לחיות מציאות מלאה בלי להעמיס על עצמם רגשות אשמה, איך לאזן בים התפקידים השונים בחייהן בלי מאבקים פנימיים וכך מקבל הארגון :
עובדות שמרגישות מחוברות לארגון ולערכיו
הפחתת היעדרויות שנובעות מעומס רגשי
עלייה במוטיבציה וביזמות
כל סדנה מותאמת לתרבות הארגונית והופכת לנקודת מפנה חיובית. שנתאים לכם סדנה?
סדנאות לארגונים הם אחד הכלים האפקטיביים ביותר לפיתוח חוסן אישי וארגוני. מלי חג'ג', מפתחת שיטת פנימ"ה האינטגרטיבית, מציעה סדנאות חווייתיות והרצאות מקצועיות לארגונים שרוצים לחזק את העובדים שלהם מבפנים – בלי להוריד הילוך.
הסדנאות מתאימות לארגונים עסקיים, חינוכיים ורפואיים, ומיועדות לעובדים, מנהלים וצוותים שרוצים ללמוד ניהול לחצים בצורה פרקטית. המפגשים כוללים כלים מעולמות האימון הקוגניטיבי, מיינדפולנס, CBT, NLP ו־Biofeedback – ומאפשרים תהליך עומק בזמן קצר.
Stress management in organizations starts with emotional resilience, clear communication and trust. The workshops help reduce burnout and improve employee wellbeing – all while maintaining high performance.
מבין הסדנאות המובילות: "מנהיגות מחברת", "מתפקוד אוטומטי לנוכחות מלאה", "ביופידבק לעובדים תחת עומס", ו־"להוביל בגובה הל
יותר ברק בעיניים, פחות עומס בלב
כולנו מכירות את זה, כולם סביבנו מתפקדים , אבל בלי ניצוץ בעיניים. יש תחושת "יאללה, בואו נשרוד את היום" במקום "בואו ניצור משהו גדול יחד" כן, קוראים לזה שחיקה בעבודה, אבל החדשות הטובות הן- שהיא לא סוף הסיפור, היא רק סימן שצריך לעצור לרגע, לבחון מה באמת קורה ולבחור כיוון מחודש. הסדנאות שלי מגיעות בדיוק בנקודה הזו: כשהפרודוקטיביות נפגעת ויש ירידה בביצועים הארגוניים, כשהתפקוד נראה על פניו תקין, אבל מתחת לפני השטח המוטיבציה מתה. ניהול לחצים בארגון הוא לא סיסמה- הוא מצפן. במקום עוד שיחת מוטיבציה שמסתיימת בהנהון סתמי, אנחנו מדברות על שפה חדשה, אנושית, פשוטה וישימה. כזו שמייצרת תקשורת בין אישית בצוותים, עוזרת לאנשים להתחבר מדש למה שחשוב באמת וגם מזכירה להם שהם לא לבד במרוץ הזה. וככה, במקום "לשרוד את השבוע" חוזרים לימים שבהם העובדים יוזמים יותר, נוכחים יותר, שותפים יותר, ומקום העבודה חוזר להיות מקום שמרגש לקום אליו. כי כן, אפשר להפוך את הארגון למקום שמרגיש יותר כמו בית ופחות כמו מרוץ שליחים. אפשר לבנות חוסן ארגוני גם כשהעומס לא נעלם, אלא פשוט מקבל שם, כלים ותשומת לב אנושית. ואז, כשכולם מרגישים שרואים, שומעים ומכבדים אותם, הביצועים משתפרים, ההיעדרויות פוחתות והיעדים ממומשים. רוצה לדעת למה זה עובד גם בארגונים הכי עמוסים? קראי כאן מה אומר המדע על שחיקת עובדים בישראל ותביני למה דווקא עכשיו זה בדיוק הזמן להתחיל.
ניהול לחצים בארגון
סדנאות חוסן ארגוני הן אחד הכלים היעילים ביותר לשיפור האקלים הארגוני, להפחתת שחיקה בקרב עובדים, ולהגברת תחושת השייכות והמשמעות. כאשר עובדים חווים עומס רגשי, תקשורת לקויה או תסכול מהשגרה – סדנה מדויקת יכולה לספק ריענון אמיתי.
הנושאים המרכזיים בסדנאות כוללים: זיהוי מקורות הלחץ הארגוניים, תקשורת בין־אישית בצוותים, פיתוח חוסן אישי ומקצועי, איזון בין הצרכים של העובדים לדרישות המערכת, ובנייה של תרבות עבודה תומכת ומקדמת.
ניהול לחצים בארגון הוא לא פתרון קסם – אלא תהליך מתמשך של הקשבה, הבנה ושינוי. כאשר מנהלות בוחרות להכניס תכנים כאלה לארגון, הן בעצם שולחות מסר ברור: האנשים כאן חשובים, והעבודה לא באה על חשבון הבריאות הנפשית.
מחקרים מצביעים על כך שסדנאות לחוסן ארגוני מפחיתות ימי היעדרות, משפרות את שביעות הרצון התעסוקתית, ומובילות לביצועים גבוהים יותר בטווח הארוך.
לקריאה נוספת, מומלץ לעיין במסמך של משרד העבודה על השלכות השחיקה בישראל ולבחון את הנתונים המדאיגים – לצד ההזדמנות לשינוי.
איך זה קורה? בשלושה צעדים פשוטים
1. שיחת אסטרטגיה
בשיחה כנה בגובה העיניים נשמע מה באמת קורה אצלכם? מה השטח משדר? מה שיחות במסדרון מספרות ואיפה הלחץ כבר נראה בעיניים? זו שיחה שמייצרת סדר ובהירות.
2. בניית הסדנה
אחרי שנאפיין את הצרכים הייחודיים לכם- תקשורת? ניהול לחצים? חוסן ארגוני? אדע לבנות את הסדנה שמדברת בדיוק את השטח, האנשים והשפה בארגון שלך.
3. מפעילות שינוי
מהלך מלא שמפתח דיאלוג ומוביל תנועה. לא עוד הרצאה סטנדרטית, אלא סדנה עם תוכן מדויק, הומור וכלים ישימים. הצוות יוצא עם אנרגיה ליזום חדשנות, להוביל שינויים, ולייעל תהליכים.
סדנאות לארגונים שרוצים לחזק את הצוותים מבפנים – בלי נאומים, בלי קלישאות, ובלי להעמיס על יומנים גם ככה עמוסים.
הסדנאות שלי מבוססות על תהליך מדויק בן שלושה שלבים: הקשבה אמיתית לשטח, התאמה אישית לצרכי הארגון, והנעה לשינוי שמרגישים אותו בפועל – כבר למחרת בבוקר.
בעידן שבו שחיקה היא אחת הבעיות המרכזיות בארגונים בישראל ובעולם, ניהול לחצים הוא לא פריבילגיה – הוא תנאי להישרדות מקצועית.
פיתוח חוסן ארגוני, תקשורת מקרבת ותחושת משמעות הם לא מותרות – הם מה שמחזיק צוותים לאורך זמן.
אם את מחפשת סדנה שתביא איתה גם הבנה עמוקה, גם חיוך, וגם תוצאות שאפשר למדוד – הגעת למקום הנכון.
אני מלי חג'ג', יועצת ארגונית, מנחת קבוצות ומפתחת שיטת פנימ"ה לניהול לחצים וחיזוק חוסן – שמדברת בגובה העיניים, בשפה ארגונית רגשית אך לא מתייפייפת, ומביאה בדיוק את מה שצריך כדי לעשות שינוי – בלי להוריד הילוך.
שאלות ש(כמעט) תמיד שואלים אותי
איך אדע איזו סדנה מתאימה לצוות שלי?
בדיוק בגלל זה השלב הראשון הוא שיחה קצרה, שבה נבין יחד מה הצוות שלך חווה, מה מטריד אותך ביום יום ומה את חולמת שיקרה. הסדנאות מותאמות אישית לצורך שלך.
כמה זמן נמשכת כל סדנה?
בין שעה וחצי לשלוש שעות- תלוי במטרות, בגודל הקבוצה ובמיקום. יש גם אפשרות לבנות תהליך עומק עם כמה מפגשים או יום עיון בין 4-6 שעות, הכל לפי הצורך הארגוני.
את מדברת על רגשות, איך זה מייעל את הארגון?
כי רגשות הם החומר שמחזיק את הארגון לאורך זמן- על בסיסם מושתתים תקשורת, מוטיבציה, תחושת השייכות והמסוגלות. כשמנהלים אותם נכון- התפוקות עולות, היחסים משתפרים והארגון כולו צומח. חוסן ארגוני הוא בעצם תכנית עבודה.
יש אפשרות לסדנה בזום?
בהחלט. יש ארגונים שמעדיפים להתחיל מרחוק, במיוחד בצוותים מבוזרים. הפורמט הדיגיטלי שלי מותאם לשמירה על אנרגיה, שיח ותרגול- גם דרך המסך.
לא מצאת תשובה לשאלה שלך?
אני כאן בדיוק בשביל זה- אפשר להשאיר פרטים בטופס או פשוט להתקשר
שאלות ותשובות נפוצות על סדנאות לארגונים, סדנאות ניהול לחצים, סדנאות תקשורת בצוותים, איך לבחור סדנה לארגון, סדנאות לארגוני חינוך, סדנאות לחוסן רגשי, האם סדנאות בזום אפקטיביות, שיטת פנימ"ה לארגונים, ליווי צוותים בשחיקה, איך לבנות תהליך עומק בארגון
בינינו,
בסוף כל ארגון בנוי מאנשים.
כשהם מרגישים שרואים אותם, הם נשארים, מתפתחים, יוזמים ונותנים מכל הלב לעבודה.
והלב הזה? הוא לא מותרות. הוא הבסיס לביצועים גבוהים באמת.
רוצה לבדוק איזו סדנה הכי מתאימה לכם?
בואי נדבר רגע, שיחת "אהלן אהלן" לא מחייבת, כנה, על כוס קפה חם.
מלי חג'ג' מציעה סדנאות והרצאות לארגונים במטרה לצמצם שחיקה, לחזק חוסן אישי וצוותי, ולשפר תקשורת בין־אישית בארגון. הסדנאות מותאמות לארגונים במגזר החינוכי, העסקי והציבורי, ומבוססות על שיטת פנימ"ה – מודל ייחודי לפיתוח ארגוני בגובה העיניים.
בסדנאות מועברים כלים מבוססי מחקר לניהול לחצים בארגון, חיזוק מנהיגות מקרבת, שימור עובדים ומניעת עזיבה שקטה. מלי משלבת ידע ממוקד עם גישה הומוריסטית וקלילה – גם בתהליכים כבדים. הרצאות מותאמות אישית לצרכים הארגוניים, ומביאות לשינוי ממשי באקלים ובשפה הארגונית.
סדנאות חוסן לעובדים
הרצאות לניהול לחץ בארגון
ייעוץ ארגוני לצוותי הנהלה
כלים לצמצום שחיקה ושיפור רווחה
פיתוח תקשורת מקרבת ומנהיגות מחברת
הסדנאות מועברות בזום או פנים אל פנים, בקצב שמתאים לארגון. בעזרת שפה נגישה, מקצועיות רגשית והבנה עמוקה של השטח – נוצר תהליך שלא רק מציף את האתגרים, אלא גם מציע דרכי פעולה ברורות, מגבשות ומחזקות.
מדיניות הפרטיות
כדי לספק את חוויות המשתמש הטובות ביותר, אנו משתמשים בטכנולוגיות כמו קובצי Cookie כדי לאחסן ו/או לגשת למידע על המכשיר. הסכמה לטכנולוגיות אלו תאפשר לנו לעבד נתונים כגון התנהגות גלישה או מזהים ייחודיים באתר זה. אי הסכמה או ביטול הסכמה עלולים להשפיע לרעה על תכונות ופונקציות מסוימות.
Functional
Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.